Falke  Starup

De grønne spejdere i Starup

Om os

Hvad er KFUM-spejderne:

Vi er en del KFUM-Spejderne i Danmark som er et folkekirkeligt arbejde, hvis formål er at lade børn og unge møde det kristne evangelium og i overensstemmelse med den internationale spejderbevægelses idé, at oplære til selvstændighed, medansvar, demokratisk livsholdning og mellemfolkelig forståelse.

KFUM-Spejderne giver børn og unge mod til sammen, at tage ansvar for en bedre verden.

Det gør vi ved, at udvikle værdifulde kompetencer og skabe meningsfulde fællesskaber, som er attraktive for flere børn og unge.

Det betyder, at den enkelte spejder føler sig stolt over og anerkendt for at gøre en forskel.

Vi er ikke-parti-politisk og byder alle velkomne uanset oprindelse, sociale vilkår eller religion.

Hvem er Falke-Starup:

Vi laver forskellige arrangementer med Starup Kirke og lokalsamfundet, men det meste af vores tid går med aktiviteter i og omkring naturen. Vi tager på lejre og ture, laver aktiviteter ved vores hytte, på heden eller i byen og en masse andre steder.

I Falke Starup gruppe er alle vores ledere og bestyrelsesmedlemmer frivillige og ulønnede, og du skal være velkommen til at blive en del af vores fede fællesskab.

Børneattester og samværsregler:

Alle børne- og ungdomsorganisationer kan desværre komme i situationer, hvor nuværende eller tidligere
medlemmer bliver anklaget for seksuelle krænkelser.

Hos KFUM-Spejderne arbejder vi åbent og aktivt for, at undgå disse situationer ved, at screene vores frivillige ledere.
Således er det et krav, at alle ledere og medhjælpende medlemmer over 15 år afleverer børneattest fra Det Centrale Kriminalregister.

Af samme baggrund har vi i gruppen vedtaget en række samværsregler, som løbende bliver diskuteret og opdateret.

Hvor meget kontingent:

Her i gruppen betaler spejderne kontingent en gang om året omkring september. Kontingentet går bl.a. til arbejdet og vores korps og distrikt, samt selvfølgelig aktiviteter og omkostninger i vores egen gruppe.

Kontingentet koster 700 kr. for alle almindelige medlemmer (de der holder møde hver uge).

For efterskoleelever eller andre weekend-spejdere er kontingentet 500 kr.

Familiespejdere (barn 3-6 år) betaler 450 kr. pr. familie, de kun mødes ca. en gang om måneden.

Der vil ud over kontingentet komme udgifter til visse arrangementer og spejderlejre.

Dit barn kan starte til spejder når som helst. Kontingentet for første sæson er følgende alt afhængig af indmeldelsestidspunkt.

Måneder Kroner
Januar, februar, og marts 350 kr.
April, maj og juni 175 kr.
Juli, august, september og oktober 700 kr.
November, december 525 kr.

Evt. spørgsmål kan sendes på mail til Gruppeleder Marie Louise Forum.

marie_louise_forumm@hotmail.com

Kontingentet dækker desuden materialer, leje af lokaler, mærker til uniformen mm.

Som medlem er du dækket af KFUM-Spejdernes ulykkesforsikring, når du er til spejder.

Uniform mv. kan købes i spejderbutikken 55Nord – Nogle gange hænger der brugte uniformer mv. til salg i spejderhytten.

Det specielle sønderjyske spejdertørklæde kan købes ved lederne for 50 kr.